Höstgöra.

Vilket dagsverke!!!
Jobbat stenhårt i helgen och hunnit med massor med tråkigt arbete.
Tagit upp båten, packat ihop utemöbler, målat altanpanel, trimmat Zorro, städat hela huset.
Puhhh vad jobbigt men så himla skööönt, nu kan det bli vinter.
Det är väl dax att flytta hem till civilisationen snart, jag både vill och inte vill.
Det är så skönt här ute i skogen samtidigt som det börjar bli jobbigt när man typ ska ut med Zorro på kvällen i kolsvarta mörkret.
Nu har vi ingen sophämtning heller så vi får smyga hem med våran soppåse till hotellet eller på Videvgen.
Några veckor till blir det allafall tills uterummet är klart

 



Zorro före och efter.

Karin tyckte det var dax för mig att uppdatera.....
Har det hänt nåt att skriva om då undrar jag nu???
Inte mycket faktiskt, jag kan ju berätta om min eländiga dag i tisdags: kom till jobbet, gick ut med Zorro som vanligt, när jag började närma mig hotellet kom dom välkända blixtarna och gjorde sig synliga på min näthinna.
Jag gick in slängde i mid två Ipren gick in på ett rum drog ner persiennen lade kudden över huvudet och väntade in huvudvärken.....den kom!!!
Efter tre timmar lyckades jag ta mig hemmåt, men först "måste" jag hämta ut ett sofföverdrag som jag hade beställt på Statoil.
Så körde jag hemmåt, bilen gick himla illa...
När jag kom fram till branta backen dog den. Ok tänkte jag får väl rulla ner en bit och se om jag får igång den.
Det fick jag inte, det var bara för mig att ta i och skuffa in den till kanten.
Sen var bara att traska hemmåt med mitt sofföverdrag som jag ju var "tvungen" att ta med;)
Var ju så himla nyfiken om det skulle passa och så, ja man får väl skylla sig själv hihi.
Det var ingen bra dag men det gick ju över.


Nu kommer något roligt.
Jag har en längre tid undrat varför alla datasnillen håller på och skriver dessa tecken efter en mening: :-)) :P
;((( :-))) osv.
Så jag frågade Karin häromdagen, och när hon berättade för mig att det var glada och sura gubbar tyckte jag det var roligt.
Jag som trott att en så obildad person som jag inte fattar nåt, men det kanske ÄR så haha :)))
Tur man kan vara självironisk, Jag bjur påt.

Naäää jag har faktiskt inget mer att komma med idag, behöver nog göra når kul snart känns det som, typ träffa lite folk och umgås med, blir väl mer när vi flyttat hem. Ingen som vill komma hit nu när sommaren är slut.
Fast det är skönt att varva ner lite på höstkanten och bara vara.
 Ska ju  träffa bästa Majsan i veckan, trevligt :))

Ujj vad fint det blir. rent ska det vara!!

Nu ska vi äta vårrullar mums.

Ses nästa söndag;-) förhoppningsvis, beror på el datoren.

www. hejda.se


Kommentarer
Postat av: Helena Burman

...och att du ska träffa oss trevliga brudar i juntan i morgon räknas alltså inte. Hmmm ;-)

2010-10-11 @ 13:46:30
Postat av: mama

VA??? är det junta imorn???? hade jag glömt hihi ska bli trevligt, ser jag verkligen fram emot. Förlåt:)

2010-10-11 @ 14:31:39
Postat av: Nettan

;)

2010-10-11 @ 20:53:47
Postat av: Helena

Ok då, klart du är förlåten ;). Ses imorrn!!!

2010-10-11 @ 21:02:38
Postat av: Anna

Det är okej att skratta åt inlägget om tunntarm, det var lite meningen hahahha

2010-10-12 @ 17:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0