Inspiration.

Karin och jag blev inspirerade av Äntligen hemma.
Åkte till Ett hjärta till ett annat hjärta och köpte fula saker.

Det blev inte så tokigt faktiskt.
Kul när man kan göra fina saker själv:)

I fredags skulle jag ta ledigt från hotellet och hjälpa Jörgen att tvätta fönster i radhuset, dom skulle flytta in till helgen.
Jag hade precis börjat med vardagsrummet när Anna ringde och sa: DU MÅSTE KOMMA HIT !!! Silvia från Miljö och hälsa är här och vill kolla på köket.
Mitt hjärta slog dubbla slag och jag hann tänka tusen tankar om att vi skulle få underkänt....
Men det gick bra. vi fick "bara" tre avikelser.
Det första var att en av dom gamla frysarna var dåligt avfrostad, det andra för dålig temp i en av kylarna och det tredje var dålig datum märkning på bacon i frysen som jag fryser in portionsvis.....hmm ja man försöker att skriva upp allt och kryssar och håller på men ändå ska dom hitta fel nånstans.
Skönt att det gick bra, det skulle inte vara kul att bli uthängd i tidningen att Allè hotellets kök blev underkänt.
Jag vet ju hur petiga dom är sen jag jobbade i skolköken, kan ju vara en fördel för oss också att man kan det där.

Så det blev en lång fredag innan vi blev klara med städning osv, vi fortsatte även på löragen och nu är dom installerade i nya lägenheten.
Det blev SÅÅÅ fint.
Bilder på det kan ni se på Annas blogg.

Igår tyckte Jörgen och jag att vi behövde ett break i flyttningen och for iväg på auktion i Gistad.
Först gick det lite trögt men sen kom vi igång och ropade in en massa fina saker.
Nu är vi på G med våra projekt.
Här ska nu målas schabloneras och skapas.
Allt ska bli vitt.
Detta kommer att bli min nya hobby, ska bli så himla roligt, jag älskar att måla gamla möbler och sen se resultatet, sen kan man ju inte behålla allt man gör så jag kommer att sälja en del.
Kul att Jögga delar mitt intresse och att vi "kör ihop lite"
Den här fina pigtittaren ropade jag in som ska bli vit förstås.

Men allt slutade inte lyckligt!!! Först blev vi påbackade av en dam på parkeringen, hon satt och pratade i mobilen samtidigt som hon backade, jag stod utanför bilen och såg allt, for fram och viftade o skrek men hon hörde inget och brakade rätt in i framskärmen.......så det tog lite tid att göra upp.
Sedan när vi nästan var framme i Skärblacka började bilen bli tungstyrd...vi stannade och konstaterade att ojla rann ut ur motorn:((( Jaha...det var bara att ringa Annas assistanskår AB och 25 min senare blev vi bogserade hem.
Inget vidare för Jörgen som nu måste laga servon för 6000 spänn:(((
Tur att min pappa finns i sådana lägen som kan laga bilar. Ingvars akutreparationer AB.

Så haär fin kommer pigtittaren bli förresten.






Förhppningsvis;)

Igår var jag hos Helèna på junta.
Vi kör fortfarande på 80-tals tema och fick Asiatisk lax och citronfromage till efterrätt.
Smasken värre.
80-talet..vart tok tu väken 80-tal lalala:))))

Måste runda av här.
Shout man shout.
Hej.

 


Kommentarer
Postat av: Mallan

Gud så fint :)

2010-11-20 @ 01:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0