1a advent

Då var det första advent igen då....Vilket väder:(((( fy sjutton idag alltså!
Alla tycker det är så himla mysigt med snö som lyser upp i den tunga decembermånaden.
December som är så mysig, det är Januari som är tung! Tycker allafall jag, har inga som helst problem med mörkret, det får gärna vara snöfritt och mörkt för min del.
Var det förresten en vår och en sommar emellan  allt snöaneller drömde jag det????

Här kommer bild på mina alster, jag är ganska nöjd om jag får säga det själv:)

Det ligger mycket jobb bakom en sån här möbel.Först ska man åka runt på auktioner  och ropa in (tar oftast en hel dag) sen ska det tvättas och slipas målas ca fyra gånger, slipas igen och trycka schabloner.Pigtittaren fick jag även plocka isär innan jag kunde måla den. Ska nämnas att det finns en expert som heter Jörgen som är en klippa på att skära schabloner;) det är fan inte lätt alltså!!!
Jag försökte men det gick åt H-vete!!
Har även provat att göra dekopage (vet ej om det stavas så) det var jätte lätt. Visst blev det fint ljuset?



På återseende.
Datanörden Marie!


 


Kommentarer
Postat av: Erika

Gud vad fint det blev. Skåpet är bara helt underbart...sååå fint det blev! Du har verkligen talang Marie.

Ha det så bra Vi ses nästa vecka!

Kram

2010-11-30 @ 23:18:56
Postat av: Nettan

Snyggt jobbat!! vi ses på måndag. Kram

2010-12-04 @ 09:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0