KrångelPetter Tvärnito

Tillåt mig presentera KrångelPetter Tvärnito.



Om han fick bestämma så skulle det ta två timmar att gå hem från hotellet till Videvägen....
Alltså KrångelPetter står för: 1: Inte kunna bestämma sig för var man ska bajsa.
2: Bajsa på dom mest pinsamma ställen när hans matte inte har någon bajspåse.
3: Springa från höger till vänster hela tiden så hans matte får byte påse och väska med kopplet.
Tvärnito står för...Ja det förstår ni nog!
Just nu luktar det ju såå gott i varända snödriva var och varannan meter.
Fast...Allt det där är ju hans mattes fel som inte har uppfostrat han ordentligt hehe.
Tur förn att han är sötast i stan;)))

Mer förbannad kan man ju bli på alla bilförare som inte kan ta hänsyn i Finspångstrafiken nu när vägen är avstängd vid Missionskyrkan och alla snödrivor som gör att det är dålig sikt.
Typ när man kommer på Stora Allèn och ska köra höger mot centrum, ja då står alla bilar som ska mot Norrköping mitt på vägen så att det inte går att komma förbi, då ska man stå och vänta på alla som ska mot Norrköping, ja då vet ni hur lång tid det tar.
Sen kan man undra ifall folk inte får lära sig att ge tecken när man ska svänga nu förtiden, särsilt i rondeller.
Eller är man mer upptagen med att prata i mobiltelefonen kanske??

Nu låter jag som en förbannat gnällig medelålders kärring kanske men jag tycker faktiskt så!!! och jag är ju en medelålders kärring haha.
 Tom övre medelåldern kanske....beror ju på hur man ser det.

Nu ska jag inte hålla på att haka upp mig på det...det är ju jul snart för bövlen.
Har jag nåt kul att berätta om då????

Det där tog ett tag att tänka ut...haha.
Jo I lördags var Stef o jag hos Susann o gerta och fick så himla god Italiensk mat. Hela fyra rätter faktiskt.
Magen stog i sju hörn när vi kom hem.
Det vat jättegott och trevligt, vi satt och babblade till kl halv två.
Det var ett tag sen vi sågs så vi hade mycket att ta igen.

I år ska vi fira jul hos Anna o Jörgen, blir perfekt för oss bara 50 meter hem i kylan.
Jörgens Mamma o Pappa, Göran o Birgitta skall också fira med oss, det ska bli jätte trevligt.
Juldagen är det ju som vanligt öppet hus på Furulidsvägen fär se om vi knallar dit en sväng.
På Annandagen ska vi in till Syrran i stora staden en sväng, ja...sen var den julen slut.
Blir en kort sådan i år.
Nu ska vi åka o handla julmat.
Sen är det bara att börja klämma o skaka.
Börjar bli lite äggis nu hihi.
God Jul alla från mej.

Kommentarer
Postat av: nina

GOD JUL!Önskar Nina.Sen får man klaga på puckona som står i kö ut till Norrköpingsvägen,det har jag med gjort!Pusse på krångelpetter Tvärnito från Dragan Draglobert.Usch blev nog lite bögigt där.

2010-12-23 @ 07:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0