Julbestyr

Har just värmt en glögg, spetsat med kapten morgan och känner mig rätt nöjd.
Julstädade lite idag samt trimmade Zorro ( lite finjustreing bara) det tog sammanlagt fyra timmar.....
I och för sig har vi en liten lägenhet men nu förtiden är det inte så viktigt att städa som en tok till jul.
Det är inte klokt vad jag höll på förr, vände upp ock ned på hela huset, bara köket tog en hel dag, sen skulle golven bonas och gud vet allt.
Undrar vad det är som gör att man inte bryr sig så mycket längre?? Alltså...man har ju mer tid nu än vad man hade när ungarna var små!!! Eller  ???  det vete F förresten.
Bara en sådan sak som tex: När vi flyttade hem från stugan nu i höstas så stod Påskriset kvar i vardagsrummet.
Och med lite fantasi och en sprayburk så vips blev det ett fint träd med rimfrost på.
Vår julgran...



Jättefin tycker jag;))

Hur som helst blir det jul hur man än gör.
Jag är glad att jag har börjat preoriterat andra saker än städning nu för tiden:))

Förra söndagen hade vi ju öppet hus på hotellet.
Här kommer en bild på några av tärnorna i Finspångs Lucia.
Inte så ofta man har besök av dom i receptionen.



Jättekul, det var fullt av folk i frukostmatsalen och dom sjöng så himla vackert.

Det har minst sagt varit en häktisk tid på hotellet nu när anna varit sjuk och ny personal som ska läras upp.
Men nu börjar det ordna sig och jag är glad att vi har hittat så bra tjejer som ska börja jobba hos oss.
Anna börjar repa sig så smått med och det känns skönt.
Stefan och jag har ju länge planerat Thailand i Januari och jag börjar så smått trippa på tå för att komma iväg....
Men...allt har sin tid och det viktigaste är att Anna blir helt frisk innan vi bokar.

Annars är jag klar med julklappsinköp osv bara att handla lite käk i veckan sen kan man gå och mysa och dricka glögg resten av veckan.



Turturduvorna:)))

Ikväll sak vi hem till Susann och Gerta och få Italiensk mat.
Ser vi fram emot.
Ha det så bra i julbestyren.
Majsan.


Kommentarer
Postat av: Anna

Du glömde visst en viktigt liten detalj. Att ni fick svinagod mat på storhagsvägen 16B på fredagskvällen!!! ;)

Riset blev jättefint! en liten minigran.

2010-12-18 @ 19:22:01
URL: http://annieboten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0