Husmorstips.



Om det är någon som inte vet vad detta är ska jag tala om att det här är skogens svarta guld!!!!
Svart trumpetkantarell, dom växer inte varje år (allafall inte där jag brukar plocka dom) men när dom väl är där...då är dom i massaor på ett ställe.

Karin hade varit och plockat lingon i helgen och ringde till sin mamma och ville ha recept på lingonsylt.
Då sa hennes mamma att det godaste är ju att bara frysa in dom och ta upp lite vid behov och mortla dom med socker.
Vi diskuterade lite om lingon hit o dit.
Karin är expert på att ställa motfrågor och ska veta allt in i minsta detalj, ibland kan vi diskutera om något onödigt vetande i en halvtimma tills Stef börjar tröttna på oss o säga åt oss att lägga ägg.
Hur som helst så tyckte hon att jag skulle skriva en husmorsbok om mina bästa mat tips så dom inte skulle dö ut med mig... då sa jag att kanske skulle jag blogga om det, det kanske blir min grej att blogga om husmorstips haha.
Hur som helst här kommer första husmorstipset: Torka svart trumprtkantarell, lägg dom in en fin glasburk.
Smula ner några st i gräddsåsen till söndags steken. Supergott!!!!

Ok. vårt altaninglasbygge är igång.
Stef började med att ta bort några golvplankor.

Och så vände vi på plankan och vad hitta vi väl där ja vad hitta vi där?
Kantareller under altangolvet. Roligt.
" En polis som kan ta tjyvar han kantareller också" Citat Nöjesmassakern.
Urgrävning  har påbörjats för gjutning av plintar. Inget roligt jobb här inte!!
Det heter inte Stenstorp för inget här ute! det har man fått erfara genom åren.
Jag tror bestämt att hela skiten är uppbyggt på sten.
Sen ska det grävas för värme och vattenledning ska dras om, det är mycket innan det kan börja byggas.
Fint som snus ska det va med lite go värme på altanen. mmmmmmmmm det ska bli så skönt att sitta där en kulen höstkväll med en god bok och chilla lite som Ernsta skulle ha sagt.

Idag har vi varit och kollat på "bulten" Elins lilla kattunge, världens sötaste.
Han är helt grå (som en liten bult haha)
Åtta veckor gammal, Det är Marie Persson (min fd arbetskompis) som ska ge bort honnom.

Jaha så var det etta september imorrn då.......även om jag gillar hösten så vill jag inte riktigt ha den än!
Sommar!!! vart tog du vägen??? tycker det var igår som vi åkte runt o köpte blommor och planterade osv.
Man får hoppas på en fin september allafall.
JAG: ska ju snart få en inglasad altan så jag ska inte gnälla!!!!

Avslutar idag med en blid på en Rotorskovel från Ungern.

Har nu ca 238 bilder på min dator på liknande, dom kom till följande: Stef fick ett USB-minne av Mats på bilder han hade tagit på vår Italienresa, jag tyckte det skulle vara kul att ha dom så jag importerade....och fick alla dessa bilder på turbindelar. Hmm ja det går ju alltid att ta bort dom.

Nog för idag.
Fortsättning följer.
Hej då






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0