Svampinfektion elle infektion och svamp.....

Nu är man inne på sin tredje antibioticakur det här året, trodde jag hade fyllt min sjukkvot efter febertoppen i januari men så var icke fallet.
Först skulle jag få äggstocksinflammation på Mallisresan (blev en nykter sådan) sen urinvägsinfektion på Italienresan, kunde inte kurera mig själv tillslut och åkte på en ny kur idag.
Får hoppas att jag inte blir smittad av Herrn i huset som har ont i halsen och feber.
Återstår väl bara att jag får en spik i foten eller nåt annat kul...

 Igår hade jag mat o prat junta här hos mig i stugan, glömde ta fram kameran eftersom vi hade så mycket att prata om efter sommaren men det här var vad som bjöds på med div tillbehör

Marinerade kotletter med kryddor från mitt kryddland.
Sen syndade vi med vin och äppelkaka med vaniljsås. På blanka tisdan!!!!

Tog med en påse när jag gick till skogen med Zorro idag, det blev en liten skörd.



Återstår bara det roliga att rensa, om jag ignorerar dom ikväll kanske Stef orkar ta sig an dom imorrn om han är bättre. hihi

Zorka springer som en tok i skogen sen blir han sååå plött.



Haha Gullan!!

Vad ska jag skriva om nu då????
Är det nån som är intresserad av att jag har jobbat arslet av mig hittils denna vecka???
Jaha!!! vad kul, då ska jag berätta om det då.
Vi hade ett gäng killar på hotellet som jobbade på värmeverket med nån panna som antagligen bestog av tegeldamm, det gör den inte längre för tegeldammet är nu på Allehotellet!!!!
Det blev helsanering på rummen efter dom samt tvätt av sängkläder madrassöverdrag, duschdraperier osv.
Vi har gjort fyra rum återstår sex...tack o lov för bästa Jossan (våran lärling som hjälper till med det)
I måndags jobbade jag kväll och serverade mat och bärs till alla gubbar, det är roligt, dom är så trevliga och tacksamma.
Jag längtar till  nästa vecka när karin är tillbaka på onsdagarna, då har vi så roligt alla tre (även fast Anna o Karin brukar bli tre år ibland o spexa till det lite)
Vi brukar alltid hitta på nåt kul på onsdagarna när vi slutat för dan.
Det var en gäst hos oss som sa till mig att jag var så lyckligt lottad som har mina flickor så nära och kan göra roliga saker med dom. Hennes barn var utspridda över världen och hon var så avunssjuk på mig.
Jag brukar tänka på det ibland, är glad att dom har valt att stanna i Fimpång så det så!!!!!

Nu blev jag nästan lite sentimental på kuppen men man kan ju inte va rolig jämt haha.

Att jag skriver så mycket ikväll är att jag dels väntar på livvakterna som börjar kl nio samt att Stef är sjuk och ligger och är allmänt tråkig, men mest av allt är att jag inte ska bli sugen på så mycket onödigt att stoppa i mun nu när kroppen ska plågas till det ytterska efter tre kg viktuppgång över sommaren ( den förb. träningscykeln står där och hånflinar åt mig)

Imorgon kommer Benny och ska hjälpa oss att glasa i en del av vår  altan.
Denna bild är snart ett minne blott.



Ruskväder!!!

Slut för idag från Mosebacke monarki.
Hej

Kommentarer
Postat av: mana

åh vad fint mammsi. Mosebacke monarki??

2010-08-26 @ 14:25:20
Postat av: Nettan

Tackar för senast och de goda kotletterna! Föressten, upp på träningscykeln med dig nu.. nu är vi två som dragit igång kampen efter sommaren.. hos mig är det rask promenad UTAN hundar som gäller numera innan frukost..nu är viktuppgång ett minne i det förgångna!!

2010-08-27 @ 06:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0