Lite blandat



På begäran av min kära syster så ska jag nu uppdatera bloggen lite, kul att det är någon som roar sig med att läsa den. haha

Bästa Nina och jag var på Kråkedy för några veckor sedan, vi skrattar alltid väldigt mycket när vi träffas, men denna kväll blev det dubbelskratt.
Tror jag har varit på Kråkholmen ca sex år i rad nu, det är alltid lika roligt, rekomenderas verkligen.

Sen var det dax för Karins 25-årspresent.
Det bar iväg till Kalmar med Hellestabuss en regnig söndag tidigt på morgonen, vi skulle gå från hotellet till päronträdet med våran packning i spöregnet...jag hittade ett litet paraply som genast vek sig uppåt..ok ni vet ju hur GLAD man blir då, men det var ju bara att pinna på i rask takt, efter några meter till kände jag att jag  blev så himla blöt i knävecken, tittade bakåt och konstaterade att hjulen på min väska fullkomligt sprutade vatten upp på mina smalben!!! Plaskvåt om benen gick jag där och svor, plötsligt vänder sig Karin om som hade hunnit 100 m före mig och undrade vad F, jag höll på med hahaha.
Väl inne på bussen fick vi ta av oss skor och strumpor och hänga på tork så gott det gick.
Små flickorna somnade direkt förstås 


Efter lite lunch stop, närmade vi oss Orrefors glasbruk där vi stannade en stund och tittade på glasblåsning.
Det hällregnade fortfarande.
Framåt em checkade vi in på Kalmar stadshotell, där vi åt en tre rätters, det var mycket gott

25-åringen i puben.
Efter middagen fortsatte färden nedåt stan och Krusenstjärnsta gården, där vi skulle se Zpanska flugan.
Otroligt nog slutade det regna när föreställningen skulle börja, men så här hade vi förberätt oss



Man fick inte fota på föreställningen, men det var jäkligt kul.

Dagen efter hade vi tid att göra Kalmar, det blev först lite shopping sen strosade vi ner till slottet där vi fick en guidad tur det var väldigt interessant, fint slott

Skrajsna tjejer i fängelsehålan.

Kalmar stadshotell.
Efter en lunch på stan var det dax för hemfärd.
Det var en väldigt trevlig resa, bra ordnat av Hellestabuss och Kalmar var över förväntan en jättemysig stad, dit ska jag defenitivt åka igen.
Nu ska jag ladda in nya bilder från kräftskivan igår.
Hej.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0