Hitta min iPhone.

Oj oj oj....
Precis när jag satt o skrev inlägget som följer skulle jag bara kolla i min iPhone om jag hade skrivit om Finspångs nya hit Matpalatset (Marie von glömskberg)
Men vart var telefonen då 🙄
Sprang runt och letade som ett ybersvin i hela huset men den fanns ingenstans!
Stef som gått i pension idag och lämnat in sin företagstel kunde ju inte ringa så vi kunde lokalisera den.
Vi hade varit ute å en skogspromenad vid tretiden och jag befarade att den ramlat ur fickan.
Ringde FaceTime till Anna från paddan och bad henne ringa men ingen telefon ringde någonstans.
Jaha! Bara att ta på sig pannlampor och ge oss ut i kolsvarta skogen.
Under tiden ringer Anna med jämna mellanrum som vi bestämt innan.
 Vi letade och letade men ingen telefon...
När vi kom hem igen kollade jag paddan och hörde något konstigt pipupprepning någonstans ute.
Det var Anna som lokaliserat den på hitta min iPhone.
Hon visade mig på paddan att den låg någonstans på kartan och blinkade.
Den var misstänkt nära ....
Öppnade uterummet och hörde pipet väldigt väl!
Joråsåatt!!!!! Den svarta telefonen låg på den svarta grillen.😁😁😁
Hade varit där inne och tänt en adventsljusstake.
Har inget som helst minne av att jag lagt den där 😤
Herre Gud alltså så det kan bli! Hela ens liv och hela världen finns ju i ens telefon!
Hann och tänka allt möjligt under tiden att den låg i en vattenansamling eller att en bil hade kört över den men någonstans hade jag en föraning om att jag lagt den någonstans o h var faktiskt ute och tittade i uterummet med flera gånger.
Typiskt också att det händer när Stef väntar på att få en ny telefon hahaha
Vi fick en extra promenad iaf, det var ju positivt.

Avslutar med några blider från Annas födelsedag på nya Matpalatset.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Riktigt bra tänk med fyra olika kök så som sushi chili wok ett amerikanskt kök med hamburgare osv samt stenungsbakad pizza och ett lekland för barnen.
Sedan finns en salladsbar och fik med ett äkta bageri (fd Sånstorpsbagarn) 
Har redan varit och beställt tre st tårtor som Stef ska bjuda på till sina nu fd arbetskamrater.
Hoppas bara att dom får serveringstillstånd så man kan ta sig ett glas vin eller en öl till maten om man går dit en kväll.

Nock för idag.
Nu ska tanten åka på gympa 🤸🏼‍♀️⛹🏻‍♀️🤸🏽‍♂️
Sen blir det pepparstek för att fira pensionisten.
(null)

Aktiv hälsocenter står det på kepan, hoppas han lever upp till det nu då så han inte slappar till sig för mycket 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0