Race genom stan


Kolla in dessa!
Måste vara rekord i parkeringstid för min del ang uträttade ärenden på stan!!!
Skälet är att jag hade md mig Stefan ....
För åtta kronor hann vi med följande: växla pengar på Forex 
Handla bakformar på Lagerhouse 
Välja ut och köpa smycken åt mig på Hallbergs guld för mina sista pengar jag fick för guldet jag lämnade in för ett år sen.
(Blev lite panik eftersom de skulle brinna inne i början av dec)
En sväng på chili o leta efter förvaring 
Det sa bara tjopp tjopp tjopp så var vi klara.
Efter det fortsatte färden till Bauhouse  sedan Elgiganten för andra ärenden.
Vi åkte kl 13.30 och var hemma kl 15.30.
Inte illa pinkat.
Inget för karlar att strosa på stan liksom 🤔
Är mycket nöjd med mitt sista inköp ändå!
Hittade detta fina pilgrim set i rosé och blå stenar.
Har verkligen fått såå mycket fint för alla gamla bismarksmycken och annat skräp som aldrig användes längre!

Blev ändå lite pengar över till två par örhängen i silver.



Nu börjar det verkligen se höstligt ut här uppe i Bleka.
Vad fort det blir kväll nu förresten sedan klockomställningen!
Igår när vi satt o kollade på tv tänkte jag att det började bli dax för att ta kväller o krypa in i bingen.
Tittade till på klockan som bara var sju...😱
I natt har jag förresten sovit hela natten ända tills klockan ringde kl fem imorse.
Det har inte hänt på ett halvår minst!
Var nästan lite halvt chockad när jag vaknade av signalen på mobilen.
Kan det vara fullmånen måntro??
Folk brukar ju sova dåligt pga fullmånen men det kanske är tvärt om för mig?


Lite höstbilder.



I måndags var jag hemma från jobbet och hade hand om Siggan.
Anna o Jossan jobbade på hotellet 
Karin Tilda och Vilmer kom och hälsade på och vi hade en heldag i höstsolen.




Sigrid och Vilmer fick ligga skavis på en liten skogspromenad.


För övrigt håller vi på med lite fix i lägenheten dit vi snart ska flytta in.
Försöker få in lite compakt living o tänka lite husvagn eller hur man nu ska förklara.
Köket ät rätt litet så vi kommer ej ha något matbord där.
Benka våran snälla snickare hjälper oss med ska vi säga mina små idéer hehe
Just nu har han byggt en bänk till köket 
Alltså Benka har byggt en benk



Jag målar stommen vit.
Sen ska den stå intill väggen på långsidan,
Stef o Benka bankar (benkar) kablar 

Min nya sovrumslampa.


Nu Bonde söker fru.
Gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0