Thailand första veckan!

Resan gick bra.
Inga gråtande barn på flyget men dock sex st troligtvis nyblivna pensionärsherrar som festade loss och gjorde så att ingen kunde sova till en början.
Till slut hade dom fått i sig tillräckligt med sprit så dom slocknade.
Nackdelen med thai airways som bjuder på fri alkohol 😡
Jag själv föredrar två zolpidem och sover mig igenom halva restiden 💤
Manot alias Nisse ( Vannas kusin ) hade bilen framkörd och laddad med kylväska med kalla bärs åt oss.
Käkade lite som tam och gick till sängs några timmar

Vi käkade tom yam på beachen på kvällen 
o lite bläckfisk o räkor

Sen blev det ett stopp på baywatch bar



Tog en sang som med sopolot=
Rom och ananasjuice innan vi gick till sängs 
Vaknade med lite magont från och till...
Kl sex var det kört!
Magsjukan hade slagit till efter bara en halv dag😖😖
Låg utslagen hela dagen och sov
Fick en påse med någon slags vätskeersättning av en av gubbarna som tydligen gjorde susen
Dagen efter var jag helt ok 
Då var det min födelsedag
Bojje hade planerat att bjuda mig på grodlår men vi skippade det pga min magge som var lite känslig fortfarande 
Ibland är det inte så dumt att bli sjuk ändå 😉 jag slapp grodorna!
Vanna hade ringt in en bra massör 
Hon masserade mig i två timmar 
Lika elak som alla andra friskvårdsmassörer var hon!!!
Fast mycket duktig 
Hon tittade på mig i ett kör suckade  smackade med tungan och skakade på huvudet o sa: no good Madame 

Sen skrattade hon och klämde lite extra 
Så härliga människor här och sen bara ligga på en madrass mitt i receptionen på hotellet med en rosa elefant som huvudkudde haha
Fast sen känner vi ju alla runt omkring så det känns helt ok!
Resten av dagen tillbringade vi på beachen 
Det är nog rekord vad gäller värme och fuktighet här nu
Havet är lika varmt som i luften känns det som
Väldigt lugnt på turistfronten oxå
Ingen åt vänster 
Ingen åt höger!
Dagen till ära fick jag bestämma resturang på kvällen.
Ville ha Vietnamesiskt men restaurangen var stängd 
Vanna var chaufför och fick bestämma då
Vi körde till Classic Forrest 
Käkade krokodil hjort och struts 

Allt wokat såklart men väldigt gott!

Såg att Vanna höll på o tisslade med personalen och befarade att någon överraskning var på gång..
Jag som inte direkt gillar att stå i händelsernas centrum!
Jojo minsan!
Efter maten började samtlig personal att klappa händerna och dom är ganska många ska jag säga , säkert 20 st
Sen hörde jag en välkänd trudelutt som bandet började spela 
Samtliga gäster riktade blickarna åt vårt bord när personalen sjöng för mig ja må hon leva.
Först på engelska sen på thailändska 
Så kom ett jättefat med frukt o glass in med levande ljus som jag fick blåsa ut
Herre Gud alltså...
Kunde trott att man fyllde jämt 😱
Har aldrig varit min grej att bli uppvaktad men det var gulligt av dom😊
Har säkert lagt ut bilder härifrån förut men lägger ut lite till
Det är ju så fint här!
Se bara på damtoaletten 


Ex antal troll eller nåt .,,


Här skulle man inte våga gå in!!
Det finns mycket att göra här, dom utökar varje år med någonting nytt
Det är spa vattenland äventyrsland mm



Vildhundarna förökar sig för varje år.
Nu har det fötts ett tiotal små gullisar som inte går att låta bli!


Svårt att få med många på bild
Tyvärr stryker många av dom med i trafiken 
Synd att ingen försöker kastrera löshundar så dom minskar i antal 

Nu befinner vi oss på Coh Chang 
Bor på ett toppenfint hotell vid white sand beach

Bojje är oxå med oss men bor på ett annat hotell

Vår veranda här till vänster , poolen till höger samt havet precis nedanför 
Bättre kan det knappast bli!
Vi bara gottar oss om dagarna och klagar inte ett dugg😊
Stef syr upp kläder i sedvanlig ordning

Till och med jag har sytt upp mig en klänning 
Ska bli spännande att se hur den blir
Ska iväg o prova ikväll 

Igår tog vi en bathtaxi till Bang bao.
Det är ganska lång väg dit över berg o dalar
Stannade till på vårt favoritställe Budda weiw 
Jag tog en fm kaffe o de andre varsin Chang 

Där jag sitter på övre bilden är på golvet på en dyna sen är det öppet vatten över bordet 
Skithärligt att sitta o dingla med bena 😃
Vi käkade lunch på en fisk o skaldjurs resturang 
Jag åt bläckfisk o de andre Tom yam
Sen tog vi varsin av dom här konstiga kräftfdjuren..
Smakade gott
Som hummer typ fast med vitlök o annat gott.

Shoppade lite till barnbarnen
Uggelväskor o klänningar 




På gatan utanför vårt hotell lagas det streetfood varje kväll
Vi har plockat ihop en hel buffé två kvällar i rad och tagit med till hotellverandan
Kostar ingenting typ










Vi har såklart besökt Odies bar här på gatan
Ett måste här på Coh Chang 
Folk är som tokiga när rockbandet drar igång med acdc deep purple zz topp mfl
Riktigt duktiga lirare faktiskt


Det är ägaren själv i blå skjorta
Mycket poppis ställe här
Fullsatt varje kväll

Stekare ett o två 😎😎
Det får bli det hela för nu
Imorrn drar vi "hem" till Rayong i några dagar sedan vidare mot Hua Hin
Där vi ska träffa Mats o Jaana 
Sawadee kah från semesterfirarna







Kommentarer
Postat av: Nettan

Så härligt ni har det. Här hemma är det minusgrader...

2015-11-21 @ 17:51:53
Postat av: Lina

Kul att se hur ni har det! Ser underbart ut!!!!!

2015-11-21 @ 20:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0