Hemma igen

Här kommer sista bilden från Thailand.
Vi träffade äntligen Pla.
Hade bestämt att träffas på MBK i Bangkock innan vi for till flygplatsen.
Det blev både trevligt och känslosamt.
Vi käkade lunch och pratade om Jasse och om hennes fortsatta planer i livet.
Hon har beslutat att åka till USA och jobba i ett par år där hon har arbetstillstånd .Det var roligt att höra.
Hon är en superhärlig tjej och jag hoppas verkligen att det går bra för henne.
 
Vi var glada att  hinna hem innan stormen Helga!
Började blåsa när vi steg av tåget på Nrkp station...
För en gång skull funkade hemresan perfekt från början tills slut.
Jag somnade på planet och vaknade över Ryssland, då återstod endast fyra timmar.
 
Det var härligt att få krama om de små när vi kom hem 💕
Dagen efter skulle Sigrid döpas.
Det blev en dag vi sent ska glömma!!!
Anna ringde kl åtta på lördagmorgonen och var mycket skärrad.
Sally hade ramlat med händerna i morgonrocksfickorna , halkat på en mattkant och slagit i framtänderna så svårt att de satt helt löst.
Jag sprang ner dit så fort jag kunde, tog hand om Sigrid så de kunde åka till sjukhuset med henne.
Hur skulle det bli med dopet....?
Stef o jag fick nyckel till Mariagården och vidare instruktioner om att hämta tårtor, smörgåstårtor osv.
Koppade in Karin med att hjälpa till med dukning osv.
Under tiden vi höll på att fixa med allt låg stackars Sally hos en tanläkare i Linköping och drog bort bägge framtänderna.
stackars liten 😢
Dom hann precis hem i tid till dopet men Sally kunde ju inte följa med , halvdrogad och trött som hon var stackarn.
Det blev morfar som fick offra sig att vara hemma med henne.
Dopakten blev fin trots allt och resten klaffade bra.
Gudmor Carina. jörgens syster.
 
Sally mådde lite bättre senare så morfar och hon kunde komma på lite fika.
 
Som sagt. En dag vi sent ska glömma!
Stef o jag gick och städade efter kalaset likt zombies med jetlag i kroppen.
Var väl hemma strax efter 19.00 somnade ovaggade.
 
Det har varit full rulle sedan vi kom hem.
I onsdags skulle Anna o Jörgen åka till Villa Fridhem och fira Annas födelsedag.
Jag skulle vakta barnen hemma hos dom.
Det gick mycket bra.
Förutom att jag blev sjuk och fick vrålont i halsen på kvällen.
När de kom hem på förm dagen efter gick jag raka vägen hem och somnade i två timmar haha.
 
Känner mig ff krasslig med hals och huvudvärk 😖
 
Hann med lite besök hos Karin oxå.
Vilmer och Sigrid är snart lika stora 😃
 
Ja så blev det helt plötsligt 3:e advent imorgon ....hinner inte med riktigt men det blir jul hur man än vänder och vrider på kakan!
 
Nästa vecka är det fullt upp då med.
Ser fram mot Juljunta på onsdag 😊
 
Ha en trevlig Lucia imorrn.

Kommentarer
Postat av: Helena Burman

Hua vilken dopdag 😖. Stackars Sally ❤️.
Ses på onsdag 🤗

2015-12-13 @ 00:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0