Suck!

Usch o fy o blä!
Nu blire så där jobbigt igen när man måste tänka efter vad som hänt de senaste veckorna.....
Jag har inte tid till detta egentligen!
Livet tjokar Ihop sig ibland..
Vi har haft det tufft runt omkring oss ett tag!
Inga direkt tråkiga bekymmer, vi har haft god beläggning på hotellet hela sommaren och där genom många arbetstimmar och för kort om personal.
Mycket med flytt och renovering med A&J 
Inte lätt för dom med en nyfödd samtidigt som ett helt hus ska renoveras.
Visserligen har dom lejt bort det mesta men köket gör Jörgen själv med lite hjälp av de närmst sörjande 😉
Det är mycket kvar oj oj oj.
Just nu har dom trängt ihop sig i en tvårummare i hotellhuset.
Där ska dom bo tills huset är inflyttningsklart.
Tur att man har sådana resurser att ta till 😀

Som sagt.
Vi har det mycket omkring oss alla just nu men bara positiva bekymmer.
Nu väntar vi på barnbarn nr fyra också 😀
Beräknad nedkomst imorgon!!!!
Får se om den lille krabaten vill titta ut snart 😍
Ska bli såå spännande o kul!

Stef o jag har även vi beslutat oss för att sälja lyan på Grosvad.
Vi har gått och grunnat på detta ett tag.
Det blev lite drastiskt att flytta från en stor villa till en vanlig lägenhet.
Det kändes bra då med den lilla uteplatsen som vi kunde släppa ut Zorro på osv, men med tiden har vi tyckt det bara blivit besvärligt att åka o klippa gräset samt rensa ogräs ,klippa häck osv.
Vi är ju aldrig där på sommaren...
Nu flyttar vi in i två rum o kök i en lägenhet i hotellhuset och kör lite compakt living på vinterhalvåret  och förlänger säsongen här i Bleka!
Ska bli så skönt att bara ta på sig tofflorna och smyga ner för att fixa frullen på hotellet i vinter!
Det ska bli kul att planera ett nytt boende.
Vill ha ett sånt här matsalsbord i vardagsrummet och skippa köksbord.

Funderar även på den här smarta idén som Ernsts gjorde istället för soffa.

Himla smart idé faktiskt!
Så har man plats för barnbarn som vill sova över oxå 😀

Whats more new...???
För tre veckor sen lade Stef o jag ner 5:2 dieten och gick över på LCHF.
Det har gått över förväntan och jag har överhuvud taget inget sockerbehov längre.
Skulle ta ett glas vin till helgen och tyckte det var vrålsött...
Hällde i en tredjedel vatten i , då blev det bättre men smakade inte ändå direkt.
Trodde jag aldrig skulle hända mig!
Har inte läst på in i detalj om allt än men kroppen kommer tydligen in i något som kallas ketos efter ett tag och därmed försvinner sötsuget.
Vi fläskar i oss massor med krämiga såser och äter oss vrålmätta.
Här är pitabröd ála lchf med massa gott i
pizza med massa ost o grejer.

Det här är den enklaste dieten eller vad man ska kalla den...
(En livsstil kanske )som jag har följt ändå!
Får se ifall vii går över till GI sen när vi kört ett tag.
Där lägger man till lite kolhydrater som potatis och frukt.
Det som är lite svårt är att hitta substitut till fikat.
Men vi äter blåbär varje kväll med lite honung och massor med vispgrädde mmmmmums😛
Bär går tydligen bra att äta och det finns ju massor med goda bär att köpa frysta oxå.
Tur att jag plockat nästan treittio liter blåbär i sommar 😄
Skälet till detta är att jag var så trött på uppsvälld mage och jag mår mycket bättre nu när jag lagt av med mjöl som sväller i magen.

Jahuups.
Lägger ut lite bilder från sommaren som går mot sitt slut...😓
Känns inte som om man är redo för det än men det kan ju bli en fin höst! Och jag älskar hösten 🍁🍂🍄

Den här bilden är väl för underbar!?!

Vi äter svenska kräftor 😉😉



Sovande barn på verandan i skuggan.

Lilla Sigrid i myser i moster Karins trädgård.

Gammelmormor och Sigrid.

Polare med Gotlandsklänningar.

Nöjd med min fina trädgård😊

Jag håller på med ett litet projekt med en trolsk skog uppe i en slänt.
Där får inga barn leka, bara titta och undra vem som bor där.
Har jag skrivit om det förresten...😁😁😁
Strunt samma! Jag sägert igen då i så fall!
Har gjort en liten dörr in till berget där ett litet troll bor.
 Har även börjat på en miniatyrstad.

Har inte bestämt än vem som ska få flytta in i mina små cementhus som jag gjort av mjölk och gräddpaket😃
Det är mycket spännande med trollskogen vill jag lova.
Ska nog bli kul när det blir färdigt. Fast det blir det nog aldrig och det är ju bra för då händer något nytt hela tiden när man kommer till mommo o moffa i Beken ❤️

När mörkret faller på.



Nakenfisar.

Några vackra rosor i min trädgård.

Måste bara berätta vad Sally sa igår när Anna och hon kom ner på hotellet då jag och Stef jobbade.
Först ringde hon på Jörgens telefon till mig o sa att nu måtte du gå upp mommo för klockan är nio haha fast den var åtta.
Sen kom hon in köksvägen , tittade ut i receptionen och sa.
Det sitter en gubbe där ute hahahaha 😆
Sen gick Anna och jag iväg en sväng och då sa hon till Stef att hon ville ha en macka.
Han gjorde en åt henne och dom satt i matsalen ihop med några andra gäster.
När hon fick mackan ville hon inte ha den längre.
Då sa moffa till henne att nu äter du upp den här som du skulle ha!
Hon blängde till på han och sa: Nu är jag jättearg på dig moffa!
Du kan gå ut härifrån.
Moffa gjorde som hon sa och gick it till köket.
Då hon kom på att hon satt ensam i matsalen med gästerna, gick ut till moffa ii köket och sa.
Vet du moffa? Nu är jag jätteglad hahaha😆

Det var de hele!
Nu ska jag laga till något fettigt till kvällsmat 😂
Hej o hå nästa gång jag skriver här ska jag ha ett nytt barnbarn att presentera. 😍
That I promise you!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahahaha fy fan vad rolig hon är brallan!!!

2015-09-04 @ 20:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0